اوزون تراپی مو

SH-Logo_512

نوشته شده توسط: admin

مارس 20, 2021

اوزون تراپی یا اوزون درمانی مو

اوزون یا O3؛ یک گاز با بوی تند و آبی رنگ است که یک آلوتروپ اکسیژن نسبتاً ناپایدار است. این ماده به طور طبیعی به عنوان یک لایه محافظ در جو اطراف زمین وجود دارد. اوزون تابش مضر خورشید را از ورود به محیط زمین جذب و مهار می­کند. اوزون درمانی یا اوزون تراپی مو، به دلیل تأثیرگذاری آن در درمان مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ریزش مو و آسیب مو به طور چشمگیری مورد تأیید و محبوبیت قرار گرفته است. این مشکلات مو عمدتا به دلیل عواملی مانند:

  • افزایش سن
  • عدم تعادل هورمونی
  • مراقبت ضعیف از مو
  • رژیم غذایی ناسالم
  • بیماری ها و عفونت ها
  • ویژگی های ژنتیکی
  • آلودگی و سایر عوامل خارجی ایجاد می­شود

به طور کلی باعث کمبود آب و یا آلودگی پوست سر می­شوند. نتیجه آن تضعیف و آسیب بیشتر فولیکول های مو است.

ozone-hair-steamer

ساز و کار اوزون تراپی چگونه است؟

اوزون با مولکول ناپایدار حاوی سه اتم اکسیژن خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد. با تزریق در هر قسمت از بدن مانند پوست سر، رادیکال­های آزاد اکسیژن آزاد می کند. پوست سر و مو در اثر تزریق اوزون اکسید می­شود و منجر به تشکیل پپتون در ساقه مو می­شود که در بین رشته­ های مو قرار دارد. یک لایه محافظ، همانند لایه اوزون محافظ جو زمین، توسط پپتونها بر روی هر رشته مو ایجاد می­شود. این لایه از موها در برابر شکننده شدن، آسیب دیدن و خرد شدن محافظت می­کند. این روش درمانی با کمک دستگاه­های مخصوص، شانه ­های مخصوص، کرم های اوزون و… در سالن­های آرایشی و اسپا، کلینیک­ها و مراکز تخصصی مراقبت از مو توسط متخصصان پوست و درمانگران آسیب­های مو انجام می­شود.

مزایای درمان مو به وسیله اوزون

اوزون باعث جوان سازی، تقویت فولیکول­های مو، تقویت و تغذیه مو و پوست سر می­شود. این روش درمانی گردش خون را بهبود می­بخشد. هرگونه عفونت میکروبی را که در پوست سر و مو وجود دارد از بین می­برد

درمان بوسیله اوزون نه تنها مشکلات یا شکستگی، نازک شدن و ریزش مو را درمان می کند بلکه به درمان سایر موارد جدی مانند پسوریازیس، درماتیت سبوروئیک، طاسی و آلوپسی نیز کمک میکند

  • اوزون همچنین باعث افزایش حجم و تراکم مو می­شود.
  • رشته ها را ترمیم و بازسازی می­کند.
  • مانند درمان و از بین بردن مشکل خرد شدن انتهای مو، کنترل موخوره میزان چربی پوست سر را کنترل و تثبیت کرده و مشکلات شوره سر را درمان می­کند.
  • به رویش و تقویت موهای جدید کمک می­کند، و در نتیجه به موهابافتی نرم به همراه حالت درخشان و زیبا می­دهد.
  • اوزون برای موهای رنگ شده نیز مفید است. زیرا پپتونها پیوندهای بین تارهای مو را تقویت میکنند و ماندگاری رنگ مو همراه با براقیت و شادابی آن رابیشتر می­کنند.

عوارض اوزون­ تراپی بر روی موها

درمان بوسیله اوزون کاملاً بدون عوارض و ایمن است و تأثیر مضری بر روی موها و پوست سر ایجاد نمیکند. اما مصرف بیش از حد و غیر اصولی اوزون، اثرات بسیار سمی و مخربی روی بدن به جا میگذارد.

اوزونتراپی ترجیحاً باید با مشاوره و راهنمایی یک متخصص مو یا پزشک انجام شود.

این روش درمانی برای زنان باردار و شیرده ، افرادی که حساسیت پوستی شدید دارند، توصیه نمی شود.

در “مرکز تخصصی مو صبرا حیدری” برای از بین بردن ریزش مو و مشکلات ناشی از آن، با نتایج خارق العاده از اوزون­تراپی استفاده می کنیم. برای کسب نتایج کامل حدود ۶  تا  ۸ جلسه اوزون درمانی و حدود ۳ ماه زمان لازم است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
1
💬 نیاز به راهنمایی
سلام 👋
نیاز به راهنمایی دارید?