پروتئینه گیاهی مو

SH-Logo_512

نوشته شده توسط: admin

مارس 17, 2021

پروتئینه گیاهی

از بین تمام درمان­های سالنی و خانگی، درمان هایی که دارای پروتئین هستند از شگفت ترین نوع درمان­ها هستند. آنها اغلب باعث سلامتی و نرم کنندگی مو می­شوند. اگر درست و اصولی کار انجام شود برای موهای بسیاری از افراد جزو درمان­های معجزه گر هستند. اما در صورت استفاده نادرست و انجام غیراصولی آن، مشکلات جدی از جمله شکنندگی و خشکی تارهای مو را موجب می شوند.

درمان­های پروتئینی گزینه مناسبی برای تقویت مو هستند. اما پروتئینه کردن مو یکی از اقداماتی است که حتما باید توسط یک فرد با تجربه و متخصص در امر درمان مو برای موهایتان تجویز و انجام شود.
پروتئینه کردن مو یک فرآیند شیمیایی ایمن برای موهای شما است. این روش ساختار خارجی مو را در جهت بهبود بافت، استحکام و ظاهر درخشان تقویت میکند.

hair-structure-schematic

بیایید نگاه عمیق­ تری به ساختمان موها داشته باشیم تا نحوه عملکرد پروتئین­ها را بهتر درک کنیم. مو از آب، کراتین، لیپیدها، مواد معدنی و رنگدانه ها تشکیل شده است. مو به سه قسمت کوتیکول، پوسته و مغز یا پیاز مو تقسیم می شود.

کوتیکول دیواره خارجی مو است و اولین قسمتی است که هنگام انجام رفتار غلط با مو آسیب می­بیند. پروتئین در پوسته مو وجود دارند و از 18 اسید آمینه تشکیل شده­ است. پروتئین با گرما و حتی بخار آب تغییر شکل می­دهد و تحت تأثیر قرار می­گیرد. کمبودهای غذایی نیز می تواند منجر به نقص ساختاری در ساقه مو شود.

پروتئین ­تراپی برای موهای آسیب دیده یا رنگ شده بسیار مفید هستند. وسایل گرمایشی مثل اتو و سشوار و قرار گرفتن در معرض آفتاب دو عامل مهم در آسیب رسانی به موها هستند. چنانچه در بیشتر روزهای هفته از حالت ­دهنده­ ها، سشوار یا اتو مو استفاده می­کنید، انجام پروتئین ­تراپی بهترین گزینه برای حفظ سلامت موهای شما است.

پروتئینه ­تراپی برای چه افرادی موثر است؟

حدود 91٪ از موهای شما از یک پروتئین فیبری به نام کراتین تشکیل شده است. قرار گرفتن مو در معرض مواد شیمیایی خشن و نگهداری ضعیف می تواند آن­ها را از بین ببرد و منجر به  شكنندگی، مات شدن و آسیب دیدن تار­های مو شود.

راه حل عالی برای درمان خشکی و شکنندگی مو، افزودن پروتئین به موهای شما برای ترمیم کراتین مو است. این روش درمانی برای تقویت مو به زیر پوسته هر رشته مو نفوذ می­کند. در کل افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند یا افرادی که در معرض خشکی هستند و از محصولات و دستگاه­های حرارتی زیاد استفاده می­کنند، همچنین افرادی که موهای فر و مجعد، نازک و ضعیف دارند به انجام مداوم پروتئینه بیشتر نیاز دارند. این روش درمان نه تنها موها را آبرسانی میکند بلکه برای افزایش حجم و دوام کوتیکول بسیار مفید است.

اساس کار پروتئینه کردن مو چگونه است؟

ترکیبات مواد پروتئینه گیاهی کاملا مشابه است با پروتئینی که در موهای سالم وجود دارد. با ترکیب پروتئین­های هیدرولیز شده، پروتئین­های متشکل از اسیدهای آمینه و پپتیدها، خارجی ترین لایه کوتیکول مو تقویت می شود.

چه زمانی باید از انجام پروتئین ­تراپی موها خوددرای کنید؟

پروتئینه کردن موها یک راه حل سریع برای درمان مو است. اما هنگامی که بیش از حد و زود به زود، به ویژه توسط شخص غیرحرفه ای پروتئین ­تراپی روی موهایتان انجام شود، می­تواند عوارض جانبی برایتان به همراه داشته باشد. مهم است که همیشه برای انجام پروتئینه سالنی به کسی مراجعه کنید که موهای شما را خیلی خوب بشناسد. چون اگر این روش درمان به درستی انجام نشود، می تواند به مو آسیب برساند.

پروتئین رسانی بیش از حد به مو باعث شکننده و ضعیف شدن موها می شود. درمان پروتئینه­ای که با مواد غیر مرغوب و سطح پایین، توسط بعضی از سالن­ها انجام می­شود اگرچه ممکن است نتیجه ظاهری آن با پروتئین ­تراپی که با مواد مرغوب و درجه یک انجام می­شود، یکسان بنظر برسد، اما ترکیبات شیمایی هر یک از آنها می تواند به شدت در درمان­ شدن موها متفاوت باشد. برای حفظ و درمان سلامت موهایتان به متخصص درمان آسیب­های مو که از مواد با کیفیت و معتبر استفاده می­کند مراجعه کنید.

در کل تا زمانی که موهای شما ضعیف نشده باشد، شما واقعاً به پروتئین احتیاج ندارید

گزینه­ های جایگزین

برای محافظت از ساقه موها از روغن استفاده كنید و از استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی خودداری كنید. هر نوع درمان موی غنی شده با ویتامین های A ، B یا E همچنین برای موها بسیار عالی است. هر محصول شیمیایی یا خوراکی که مغذی باشد مو را تقویت کرده و از شکستگی آن جلوگیری می کند.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
1
💬 نیاز به راهنمایی
سلام 👋
نیاز به راهنمایی دارید?