ویتامینه گیاهی مو

SH-Logo_512

نوشته شده توسط: admin

مارس 16, 2021

ویتامینه گیاهی مو

بسیاری از افراد موهای سالم را نشانه سلامت یا زیبایی مو میدانند. مانند هر قسمت دیگر از بدن شما، موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مغذی نیاز دارند. در حقیقت، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای و ویتامینی با ریزش مو ارتباط دارند. ویتامینه گیاهی مو از جمله روشهای مؤثر بهینه سازی موها است.

در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون­ها روی رشد مو تأثیر دارند، استفاده از محصولات مغذی و ویتامین ­رسان به مو یکی از راهکارهای مفید است. ویتامینه کردن مو باعث میشود تا مواد مغذی از ریشه به ساقه موها برسد و از حالت وز و شکنندگی موها جلوگیری میشود. این که نوع موهای شما چطور است برای ویتامینه کردن آن مهم نیست. از موی فر گرفته تا صاف و لخت، انجام یک ویتامین رسانی مغذی و گیاهی به موها یکی از خدمات سالن ما است. برای رسیدن به اهداف زیبایی مو که مخصوص شماست. ترکیبات اصلی مواد ویتامینه­ مو غالبا حاوی بیوتینو یا روی هستند.

بیایید باهم برخی از ترکیبات رایج در مواد ویتامینه مو را بررسی کنیم.

بیوتین

بیوتین یکی از محبوب ترین ویتامین­ها برای رشد و سلامت مو است. این ماده، اسید چرب تولید میکند که پوست سر را سالم نگه می دارد. نتیجه آن داشتن موهایی شاداب است. همچنین ساختار کراتینه بدن که پروتئین اساسی موهای شما را تشکیل میدهد، بهبود میبخشد.

اسید فولیک

اسید فولیک به تنظیم سطح کورتیزول بدن که هورمونی در بدن شمااست کمک می کند. وقتی سطح کورتیزول بدن زیاد باشد، مو به مرحله ریزش یا توقف رشد میرسد و این هورمون از ورود فولیکول مو به مرحله رشد جلوگیری میکند.

اسید پانتوتنیک (B5)

به منظور تحریک رشد طبیعی موهای شما، اسید پانتوتنیک از موهای شما در تولید کراتین پشتیبانی میکند. این امر به ویژه برای بازگشت به حالت رشد سالم پس از آسیب، ریزش مو، موخوره یا شکستگی بسیار مفید است.

 ویتامین A

به منظور رساندن ویتامینهای مهم به موها، ویتامین A به تحریک گردش خون و اکسیژنرسانی به کف سر کمک میکند. این عمل باعث میشود تا موهای شما بلندتر و ضخیم تر شوند. سلاح مخفی دیگری که ویتامینA دارد ، آنتی اکسیدان ها و خاصیت مرطوب کنندگی است که در جلوگیری از ریزش و خشکی پوست سر نقش مهمی دارد

 ویتامین C

هرکسی که وسواس مراقبت از مو داشته باشد، می داند ویتامین Cیک ماده ضروری برای سلامت و شادابی مو است. ویتامینC تولید کلاژن را تحریک می کند و به موها اجازه می دهد از داخل به سلامت رشد کنند. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است که از پوست سر در برابر آسیب رادیکال­های آزاد محافظت می کند. لازم به ذکر است که رادیکال­های آزاد به مرور زمان منجر به ریزش موها میشوند.

ویتامین D

ویتامینD نقش مهمی در ایجاد فولیکول های جدید مو دارد که نتیجه آن باعث ایجاد موهای پر و ضخیم تر میشود.

روی

این ماده بخشی از ویتامین های مهم مورد نیاز برای اطمینان از رشد بافت مو است و به عملکرد صحیح پوست سر و غدد چربی کمک می کند.

برای ویتامینه کردن موهای خود به دنبال برندی باشید که حاوی همه یا اکثر این مواد باشد و مطمئن شوید که بقیه ترکیبات آن ایمن و سازگار با ساختمان موها باشند!

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Open chat
1
💬 نیاز به راهنمایی
سلام 👋
نیاز به راهنمایی دارید?